Doel van de motorreis
7-Daagse motorreis van Chiang Mai naar Nan.
Vertrek vanuit Chiang Mai (bij onze partner) en eenmaal buiten de stad kan je genieten van de fantastische wegen die Noord-Thailand doorkruisen. Er wordt geluncht aan het meer in Phayao om vervolgens de pittoreske route richting Nan te nemen.
Algemene info
Dit is een “all-inclusive” rondreis, m.a.w. motor, motorjas & helm, brandstof, verzekering, accommodatie voor 6 nachten (eenpersoonsgebruik), ontbijt, lunch en eventuele toegangsgelden zijn inbegrepen. Niet inbegrepen: avondeten en alcohol.
Deze rondreis is geschikt voor iedereen die al redelijk wat ervaring heeft met toermotoren. Passagiers zijn welkom. Er wordt niet extreem hard gereden en al zeker niet roekeloos, maar er wordt wel verwacht dat je snelheden tussen 80 – 120 km/u vlot aankan.
De data
- 17/12/2020 – 23/12/2020
- 07/01/2021 – 13/01/2021
- 21/01/2021 – 27/01/2021
- 11/02/2021 – 17/02/2021
- 25/02/2021 – 03/03/202
- 18/03/2021 – 24/03/2021
Inschrijving
De prijs
Piloot tweepersoonskamer: 56000 Thaise Bath
Passagier tweepersoonskamer: 14000 Thaise Bath
–> Prijzen exclusief vluchten heen -en terug.
Inbegrepen via Clubmot
Clubmot zorgt voor:
- Inschrijving op een door jou aangegeven datum (via onze site) en Clubmot bezorgt je gegevens aan onze lokale partner.
- Administratieve afhandeling (doorsturen van gegevens, …)
- Hulp bij de voorbereiding indien gewenst
- Motoren
- Motorvest
- Motorhelm
- Brandstof
- Verzekering
- Accommodatie voor 6 nachten (enkele bezetting)
- Ontbijt
- Lunch
- Toegangsgelden
Niet inbegrepen via Clubmot
Clubmot zorgt niet voor:
- Boeken vlucht heen – en terug (kan eventueel via Reizen De Lathauwer geregeld worden)
- Ondersteuning ter plaatse (gebeurt door de lokale begeleider).
- Avondmalen
- Alcohol
Bezienswaardigheden / reisplanning
Nan Loop
We brengen al rijdend de dag door in de omgeving van Nan en ervaren perfecte asfaltwegen met weinig of geen verkeer. Grip hebben onze motoren des te meer, alsof we een privé-circuit ter beschikking hebben! Passagiers die liever niet meerijden, kunnen de stad verkennen – Nan is namelijk de hoofdstad van de gelijknamige provincie en ligt langs de gelijknamige rivier – of lekker luieren aan het zwembad van het hotel.
Nan naar Chiang Khong
Nan naar Chiang Khong
Na een stevig ontbijt laten we Nan achter ons en zetten we koers naar de fantastische en legendarische 1148. Honderd slingerende, verkeersluwe kilometers over een voortreffelijk wegdek. Omdat dit traject zo bijzonder is, geven we iedereen de vrijheid om het op eigen tempo af te leggen. Onderweg komen we weer samen.
Met de 1148 achter ons, rijden we noordwaarts door het Phu Chi Fa berggebied. Lunchen doen we aan een mooie waterval. Deze omgeving draait om één ding: ridgeline riding. Je wordt er bovendien getrakteerd op spectaculaire uitzichten. ’s Avonds stoppen we in Chiang Khong aan de majestueuze Mekong rivier.
Chiang Khong naar Chiang Rai
Chiang Khong naar Chiang Rai
We verlaten Chiang Khong en volgen 50 km lang de Mekong rivier. De nabijheid van de rivier laat een bijzondere indruk achter. Na een korte stop bij een uitkijkpunt komen we aan bij de Gouden Driehoek – het gebied waar Myanmar (Birma), Laos en Thailand samenkomen. Hier bezoeken we het Opium Museum en ruilen we onze motoren in voor een boot en een korte cruise op de rivier.
We stappen weer op de motor en rijden in westelijke richting naar de grensplaats Mae Sai waar we lunchen. Wie wil, kan even de grens met Myanmar oversteken voor een kijkje op de markt (waar je overstelpt wordt met namaaktelefoons, zonnebrillen…). Wie liever aan Thaise zijde blijft – onze stop duurt immers niet langer dan een uur, kan in het restaurant vertoeven of een wandeling door de stad maken. Na het flirten met de grens, brengen we – een 60-tal snelwegkilometers verder – de eerste van twee nachten door in Chiang Rai.
Chiang Rai
Chiang Rai
Tijd voor wat cultuur, niet? Vandaag vertrekken we iets later en brengen we door in de buurt van Chaing Rai met op het programma een bezoek aan enkele bijzondere tempels (geen paniek, een bezoek aan een “gewone” tempel kan ons weinig boeien, maar geen van deze plaatsen kan als “gewoon” bestempeld worden). Op deze rustdag heeft iedereen weer de keuze: wie liever wat anders wil, is vrij om Chiang Rai te verkennen of te luieren aan het zwembad.
Chiang Rai naar Fang
Chiang Rai naar Fang
Wanneer we Chiang Rai verlaten, rijden we eerst nog een stukje noordwaarts over de snelweg voor we het platteland induiken en een spectaculaire theeplantage tegemoet rijden. Vandaag staan de meest technische stukken op het programma en genieten we van pittoreske routes en uitzichten. Met wat geluk zien we onderweg kinderen van de Lisu-bergstam, getooid in hun traditionele kledij. Lunchen doen we in een Kwomintang–dorp (KMT) – oorspronkelijk bewoond door Chinese soldaten die in het begin van de jaren ‘50 het communistische China van Mao Zedong moesten ontvluchten.
Na de lunch passeren we eerst een dorp waar een Karen-bergstam (“longnecks” met hun koperen nekringen) leeft, vervolgens rijden we naar de rivierstad Thaton om ons nadien te laten verbazen door een van de meest spectaculaire tempels van de regio. Als de tijd het toelaat, rijden we eerst nog de heuvels in voor een rit die flirt met de Birmaanse grens en zijn militaire checkpoints om uiteindelijk halt te houden in Fang voor de overnachting.
Fang to Chiang Mai
Fang to Chiang Mai
De laatste dag van de rondreis is aangebroken: op weg naar het Royal Project gebied van Doi Ang Khang krijgen we opnieuw enkele van de meest verlaten wegen in de omgeving voor de wielen geschoven. Als we op dag 6 de kans niet kregen om een deel van de grensweg te rijden, kunnen we dit nu alsnog snel doen. We laten de bergen achter ons en rijden richting de laatste lunchstop. Het doel is om tegen 16 u aan te komen bij onze partner.